Yaşam

12:48



DENEME BLOG SAYFASI BEN ÖĞRENDİM ! SİZDE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ !






Bir engelliyi anlamak için öncelikle bilmemiz gereken veya cevaplarını bulmamız gereken sorular bulunmaktadır. Mesela, engelli kimdir? Kime denir? Ne yapar, ne yapamaz? Nasıl yaşar? Huyu suyu nasıldır? Maddi ve manevi sıkıntıları nelerdir? Sigortası var mıdır ya da sağlık güvencelerinden ne şekilde yaralanabiliyor? Devletin sağladığı imkanlar yeterli midir?
1 2 3
Merhabalar, Ben Abdullah Tığ. Ben kimim diye merak edenler için, kendimle alakalı kısa bir bilgi vermek istiyorum. 1980 yılında güller diyarı Isparta'nın yedi renkli doğa harikası olan Eğirdir ilçesinde doğdum. 1980/4 tertip olarak askere gitmek üzereyken trafik kazası yaptım. Trafik kazası yapmam sonucunda omuriliğim zedelendi. T8 seviyesinde omurgamda meydana gelen bası dolayısıyla bir operasyon geçirdim. Artık yıllar ardı sıra bir kutup yıldızı gibi ömrümüzden gelip geçiyordu. Aile olarak yaşam tarzımız ve koşullarımız değişmeye başladı. Her geçen gün durumum netlik kazandıkça aile olarak kendi göbeğimizi kendimiz kesmesini zamanla öğrenmeye başladık. Hayat bu işte dün askere gitmeyi düşünürken, bir anda ben hastaneye gittim. Kimin nereye, ne zaman, nasıl gideceği belli olmuyor. Günler, haftalar, aylar, yıllar bir birini kovalarken yaşadıklarımı önemsemeye, değerlendirmeye başladım. Kendi kendime eğer bir yere gideceksek hiçlik deryası olabileceğini düşündüm. Artık benim için geçmiş geçmişte kaldı. Geçmişimi özgürce yaşıyorum. Geleceğime selam olsun diyorum. Bir trafik kazası yapmışım, ömürden bir an ömürden, bir gün ve ömürden bir mevsim daha gidiyor... Ömrün baharını ve yazını bir yerden başlamak gerekiyor... Onun için kendime bir kapı açtım. O kapı kendi kuyumun içine açılıyor ve sığ sulara dalmamı sağlıyordu. Orada geleceğe dair neler yapabilirim düşüncesi zihnimde bir yıldırım gibi çakıyordu. Aslında kim olduğum, ne olduğumda bir önemi yok. Amacım yaşamış olduklarımın hayat yolunda başka bir kişilere rehber olabileceğini umut ediyor olmamdı. Engelsiz renkler kişisel web yolculuğu aracılıyla ile bir blog sayfası açtım. Bizlerin bakış açılarına girmek istemeyenlerin bakış açılarına girip orta ve doğru yolu bulup sert sessizliğimde farkındalık yaratmak için yazıyorum.
1 2 3

Benzer Yazılar

7 yorum

Söz ağacımızın panorama sayfasına vereceğiniz bir söz, yapacağınız bir yorum, paylaşacağınız bir konu, kendinize neler kattığınıza bildirir.
Beğenmediğiniz her konuya eleştiri yapma hakkınız vardır unutmayın !

Blogger tarafından desteklenmektedir.